Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

SZC logo
  • Intézményeink
  • Hírek
  • Galéria
  • Közérdekű adatok
Széchenyi 2020

Hírek


2021. aug. 9.


CentrumPedagógia

  • személyes
  • módszertan
  • iskolafókusz

Innovatív megoldások a Telekiben és a Szászban

Módszertani pályázatok 2021: Szakmák találkozása az autóbusz állomáson, Bognár Orsolya, Illésné Takács Éva, Nagyné Szélpál Zsuzsanna, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola; Játék a dolgozat, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum

Innovatív megoldások a Telekiben és a Szászban

 

Szakmák találkozása az autóbusz állomáson, Bognár Orsolya, Illésné Takács Éva, Nagyné Szélpál Zsuzsanna, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

“A tanév elején arra gondoltunk, hogy a szokásos közösségformáló programokban helyet kapjon egymás szakmájának megismerése, rávilágítva a kapcsolódási pontokra, hiszen nincs jól működő kereskedelem, magas színvonalú logisztika nélkül. Az osztályban tanító szakmais kollégákkal – Illésné Takács Éva és Nagyné Szélpál Zsuzsanna – nem volt kérdés: „Együtt? Működünk!” Már csak a témaválasztás volt hátra, amelyben a brainstroming módszerével bevontuk a tanulókat is. Azt kerestük, hogy hol kapcsolódik a közlekedés és a kereskedelem. Hamar jött a tanulóktól egy jó ötlet, hiszen naponta szembesülnek az iskola közelében található autóbusz állomás hátrányaival akár közlekedés, akár vásárlás kapcsán. A projekt témája egy mai igényeket kielégítő autóbusz állomás megálmodása, melynek keretében Együtt? Működhet kereskedő és logisztikus.”

Tanulási eredmény: “Képviseli és tudatosan alkalmazza szituációhoz igazítottan a kulturált kapcsolattartás szabályait. Magára nézve is kötelezőnek tartja az udvarias viselkedés etikai szabályait”

Tanulói önértékelés: “Azt hittem, hogy a logisztikusok csak csomagot szállítanak…” “Jó volt együtt dolgozni!”

 

Játék a dolgozat, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum

“A diákokkal egyeztetve és a véleményüket kikérve a témakör zárását és értékelését egy online játék keretébe foglaltam. A jegyszerzés lehetőségét a feladat különböző szintű elvégzéséhez kötöttem. A feladathoz a digitális oktatás során bevált Google-kérdőívet használtam. A szokásos számonkérésekhez képest az volt a fő eltérés, hogy a kérdőívben szereplő kérdésekhez, feladatokhoz először egy-egy interaktív gyakorló feladatot is el  kellett sikeresen végezni, melynek záróüzenete tartalmazta a megoldandó feladat kérdését. Ehhez a LearningApps alkalmazás különböző feladattípusait használtam, melyet a diákok is ismertek a korábbi órai gyakorlófeladatok révén. A jegyet érő dolgozat-kérdőív teljesítéséhez így többek között a vállalkozási alapfogalmak párosítása, keresztrejtvényben való alkalmazása, hiányos szöveg kiegészítése, lépések sorrendbe helyezése, a tulajdonosok felelősség-vállalásának és a vállalkozások típusainak, az alapítás és a megszűnés módjainak csoportba rendezése, értelmezése is szerepelt „beugró feladatként”. Ezek a feladatok újak voltak, kifejezetten a témakör hangsúlyos fogalomkészletének emlékeztetésére, rögzítésére, gyakorlására készítettem ehhez a dolgozathoz.”

Tanulási eredmény: “Kritikusan szemléli az egyes vállalkozási formák jellemzőit, hogy az adott helyzetet mérlegelve válasszon megfelelő típust.”

Tanulói önértékelés: “Csoportban is és egyedül is egyszerű megoldani”

KAPCSOLÓDÓ HÍREK


Módszertani pedagóguspályázatok

Módszertani pedagóguspályázatok

Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pontozták és véleményezték. Valamennyi pályázatot két csapat kapott meg bírálatra.

2021. aug. 9.


CentrumPedagógia

Online oktatás: Kerek egy év

Online oktatás: Kerek egy év

A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékonyan integrálták a tanárok. Tavaly a legkedveltebb a Google Classroom volt, ezt követte nagyjából hasonló népszerűséggel a Canvas és a Microsoft Teams. Az őszi pedagógiai napokon 2019-ben valamennyi kolléga részt vehetett egy olyan képzésen, ahol a Canvas keretrendszer használatával ismerkedett meg, a képzést belső szervezéssel saját kollégáink tartották. Idén jellemzőbbnek tűnik a Google Classroom használata, de továbbra is van több iskola, ahol Teams-et, illetve Canvast használnak. Új alkalmazásként gyakran előfordul a Google Meet, ami talán a Zoom helyét veszi át tavalyhoz képest.

2021. máj. 14.


dr. Salamon Anikó

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

Tóth Mónikával a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnáziumában „A fejlesztő értékelés tapasztalatai, jó gyakorlatok” című előadása után beszélgettünk 2018. október 16-án a BGSZC Pedagógiai Napokon.

2021. aug. 9.


dr. Salamon Anikó

Széchenyi 2020